طراحی سایت موسسات خیریه

طراحی سایت خیریه

امروزه در هر مؤسسه ای داشتن یک وب سایت به منزله درگاهی جهانی یشمار می رود که مؤسسات می توانند از طریق آن حود را به نیکوکاران معرفی کنند و فعالیت های خود را بدون حد و مرز کسترش دهند وب سایت های سفارشی برای مؤسسات خیریه جهت معرفی خود و فعالیت هایی که انجام می دهند و نیز جمع آوری کمک های خیرین به صورت آنلاین از جمله خدماتی است که یُسرا ارائه می دهد. از دیگر خدمات یُسرا طراحی پلتفرم های جمع آوری کمک های آنلاین خیرین می باشد.

 
طراحی سایت موسسات خیریه

نمونه های طراحی سایت خیریه

سایت خیریه دارالاحسان سنندج

سایت خیریه پیام امید

ایجاد حضور آنلاین و موثر برای سازمان ها و موسسات خیریه

در عصر دیجیتال امروز، داشتن حضور آنلاین قوی برای هر سازمانی، از جمله موسسات خیریه، حیاتی است. طراحی وب سایت خیریه موثر برای سازمان های غیرانتفاعی برای مشارکت دادن اهداکنندگان، گسترش آگاهی و دستیابی به ماموریت خود ضروری است. ما (یسرا ) جنبه‌های کلیدی طراحی سایت خیریه مؤثر را بررسی می‌کنیم و نکاتی را در مورد نحوه ایجاد یک سایت جذاب و کاربرپسند از نظر بصری که بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا اقدام کنند، ارائه می‌کنیم.

همچنین یسرا علاوه بر طراحی سایت موسسات خیریه، خدماتی نظیر نرم افزار خیریه جامع و حسابداری موسسات خیریه را ارائه می نماید.

اهمیت طراحی سایت موسسات خیریه

یک وب سایت خیریه با طراحی خوب چیزی بیش از یک بروشور دیجیتالی است. بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند برای سازمان های غیرانتفاعی برای برقراری ارتباط با ماموریت خود، نمایش تاثیر خود و تعامل با مخاطبان خود عمل می کند. مزایای کلیدی در طراحی سایت خیریه موثر عبارتند از:

  • افزایش دید: یک وب سایت خیریه به خوبی بهینه شده در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری دارد و یافتن سازمان شما را برای اهداکنندگان بالقوه، داوطلبان و حامیان آسان تر می کند.
  • ایجاد اعتبار: طراحی وب سایت حرفه ای و از نظر بصری جذاب، اعتماد و اعتبار را ایجاد می کند و بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا با سازمان شما درگیر شوند.
  • تشویق کمک‌های مالی: طراحی بهینه وب‌سایت خیریه کمک‌های مالی را برای بازدیدکنندگان آسان می‌کند، فرآیند اهدا را ساده می‌کند و احتمال حمایت مالی را افزایش می‌دهد.
  • ترویج داوطلبی: یک وب سایت کاربرپسند به داوطلبان بالقوه اجازه می دهد تا به راحتی اطلاعاتی در مورد سازمان شما، فرصت های موجود و نحوه مشارکت پیدا کنند.
  • گسترش آگاهی: یک وب سایت خوب طراحی شده می تواند به طور مؤثری با مأموریت، ارزش ها و تأثیر سازمان شما ارتباط برقرار کند و به افزایش آگاهی و جذب حامیان جدید کمک کند.

ویژگی های ضروری که هر وب سایت خیریه باید داشته باشد

هنگام طراحی سایت موسسات خیریه، در نظر داشته باشید که ویژگی‌های کلیدی زیر را جهت بهینه‌سازی تجربه کاربری و تسهیل درگیری با بازدیدکنندگان در نظر بگیرید:

  1. اطلاعات واضح و مختصر: اطلاعات و نوشتار شما باید به طور واضح و برجسته بر روی صفحه اصلی وب سایت شما قرار گیرد، تا بازدیدکنندگان بتوانند هدف سازمان شما را به سرعت درک کنند.
  2. تصاویر و داستان‌های جذاب: از تصاویر با کیفیت بالا، ویدئوها و داستان‌ها برای ارتباط با تأثیر سازمان شما والهام بخشیدن به بازدیدکنندگان برای اقدام استفاده کنید.
  3. فرآیند اهدای ساده: فرآیند اهدای پول را به سادگی و ساده‌ترین شکل ممکن طراحی کنید تا مانع از اهدای کمک نشوید و نرخ تبدیل نهاده‌گران را بیشینه کنید.
  4. اطلاعات و ثبت‌نام داوطلب: اطلاعات واضح در مورد فرصت‌های داوطلبی را ارائه دهید و فرم ثبت‌نام ساده و آسانی را ارائه دهید تا مشارکت را تشویق کنید.
  5. تقویم رویدادها: رویدادهای آینده را در وب سایت خود به نمایش بگذارید تا بازدیدکنندگان بتواننسبت به آن‌ها، ثبت‌نام کنند و حضور داشته باشند.
  6. یکپارچگی با شبکه‌های اجتماعی: وب سایت خود را با شبکه‌های اجتماعی خود یکپارچه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند محتوا را به اشتراک بگذارند و به روزرسانی‌های سازمان شما را دنبال کنند.
  7. اطلاعات تماس: اطلاعات تماس سازمان شما را به گونه‌ای برجسته در وب سایت خود نمایش دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند در صورت داشتن هرگونه سؤال یا نگرانی با شما تماس بگیرند.

مولفه های کلیدی در طراحی سایت خیریه موفق

هنگام توسعه طراحی وب سایت خیریه خود، باید مؤلفه های کلیدی زیر را در نظر بگیرید:

  1. پیام های واضح و قانع کننده
    یک پیام واضح و قانع کننده برای هر وب سایت خیریه ضروری است. ماموریت و چشم انداز سازمان شما باید در جلو و محور، با زبانی مختصر و به راحتی قابل درک باشد. وقتی بازدیدکنندگان وارد وب سایت شما می شوند، باید فوراً متوجه شوند که سازمان شما چه می کند و چرا اهمیت دارد.
  2. تصاویری جذاب
    تصاویر با کیفیت بالا برای جلب توجه مخاطبان و تقویت پیام شما بسیار مهم است. تصاویر و گرافیک هایی را انتخاب کنید که نمایانگر کار سازمان شما باشد و تاثیری که می گذارید را به شما منتقل کند. از استفاده بیش از حد عکس های استوک خودداری کنید، زیرا می توانند پیام شما را کمرنگ کنند و وب سایت شما را غیرشخصی جلوه دهند.
  3. طراحی واکنشگرا
    با توجه به دسترسی بیشتر و بیشتر کاربران به وب از دستگاه های تلفن همراه، ضروری است که طراحی وب سایت خیریه شما پاسخگو باشد. این بدان معناست که وب‌سایت شما باید به‌طور خودکار متناسب با اندازه‌های مختلف صفحه تنظیم شود و تجربه کاربری یکپارچه را در همه دستگاه‌ها تضمین کند.
  4. ناوبری آسان
    وب سایت شما باید برای پیمایش آسان باشد، با ساختار منوی واضح و شهودی که به بازدیدکنندگان کمک می کند اطلاعات مورد نظر خود را سریع و آسان پیدا کنند. برای بهبود بیشتر قابلیت استفاده، یک تابع جستجو و همچنین نقشه سایت را در نظر بگیرید.
  5. یکپارچه سازی اهدا
    به عنوان یک موسسه خیریه، دریافت کمک های مالی احتمالاً یکی از اهداف اصلی شما است. طراحی وب سایت خیریه شما باید با ادغام یک پلت فرم کمک مالی به طور مستقیم در وب سایت شما، کمک مالی را برای حامیان آسان کند. این نه تنها روند کمک مالی را ساده می کند، بلکه به ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما کمک می کند، زیرا آنها به یک سایت خارجی هدایت نمی شوند.
  6. داوطلبان و مدیریت رویداد
    علاوه بر کمک های مالی، وب سایت شما باید ثبت نام داوطلبان و ثبت رویداد را نیز تسهیل کند. این کار را می‌توان از طریق فرم‌ها و تقویم‌های یکپارچه انجام داد و این امر باعث می‌شود که حامیان به راحتی در فعالیت‌های سازمان شما درگیر شوند.
  7. بهینه سازی سئو سایت خیریه
    بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای اطمینان از اینکه وب سایت شما به راحتی توسط حامیان بالقوه قابل کشف است، بسیار مهم است. این شامل بهینه سازی محتوا و ساختار وب سایت شما برای بهبود دید آن در نتایج موتورهای جستجو است. عناصر کلیدی سئو شامل محتوای با کیفیت بالا، استفاده مناسب از سرفصل ها و برچسب ها، لینک دهی داخلی و خارجی و یک وب سایت با بارگذاری سریع است.
  8. تجزیه و تحلیل و گزارش
    ردیابی عملکرد وب سایت شما برای ارزیابی اثربخشی آن و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده برای بهبود طراحی سایت خیریه شما ضروری است. ادغام ابزارهای تجزیه و تحلیل و گزارش به شما این امکان را می دهد که رفتار بازدیدکنندگان، منابع ترافیک و سایر معیارهای کلیدی را که می توانند استراتژی مداوم وب سایت شما را مشخص کنند، نظارت کنید.

مشاوره رایگان طراحی سایت موسسات خیریه

مشاوره رایگان در طراحی وب سایت بسیار ضروری است، چرا که اهداف در موسسات مختلف بسیار متفاوت است. همچنین شیوه ی بیان و نمایش عناصر سایت نیز برای فعالیت های مختلف در موسسات خیریه متفاوت است. طراحی وب سایت خیریه باید به گونه ای باشد تا باعث جذب بازدیدکنندگان شود و اطلاعات دقیقی از فعالیت‌ها و اقدامات به آن‌ها ارائه شود و آنان را ترغیب کند تا خودجوش در کارهای خیریه عمومی شرکت کنند.

ما در یسرا  آماده ارائه مشاوره رایگان در طراحی سایت موسسات خیریه به شما عزیزان هستیم.

به طور خلاصه
طراحی سایت خیریه موفق برای برقراری ارتباط با ماموریت و ارزش های سازمان شما، جلب حمایت، و تسهیل کمک های مالی و ثبت نام های داوطلبانه بسیار مهم است. با تمرکز بر پیام‌های واضح، تصاویر جذاب، طراحی واکنش‌گرا، ناوبری آسان، ادغام کمک‌های مالی، مدیریت داوطلبانه و رویداد، بهینه‌سازی SEO، و تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی، یک پایه آنلاین قوی برای سازمان خیریه خود ایجاد خواهید کرد که به شما کمک می‌کند تا یک نتیجه یکسان داشته باشید. تأثیر بیشتری بر زندگی کسانی که به آنها خدمت می کنید.

مقدمه

امروزه فعالیت در بستر فضای مجازی تبدیل به یکی از نیازهای اساسی موسسات خیریه جهت پیشبرد اهداف شان شده است. لزوم  طراحی سایت موسسات خیریه به صورت اختصاصی  می تواند به تحقق این امر کمک کند.

موسسات خیریه می توانند از طریق طراحی سایت خیریه، خود را به افراد بیشتری در جامعه معرفی کنند و خدمات خود را با شفافیت و در محدوده گسترده تری توسعه دهند. خدمات رسانی به مددجویان می تواند سریعتر و راحت انجام گیرد و کمک های مردمی به سهولت جمع آوری شود و گزارشات نحوه توزیع خدمات با شفافیت بیشتری در دسترس کاربران قرار گیرد. خوشبختانه مجموعه یُسرا تاکنون خدمات طراحی سایت موسسات خیریه برای چندین موسسه خیریه به بهترین نحو انجام داده است داشتن تجربه چند ساله در طراحی سایت خیریه این امر را برای مجموعه یسرا فرصتی را فراهم می کند تا بهترین خدمات را برای طراحی سایت موسسات خیریه فراهم آورد. در ادامه نکاتی را درباره ویژگی هایی که در طراحی سایت موسسه خیریه باید در نظر داشت، ارائه می دهیم.

 

موسسات خیریه چه فعالیت هایی را در وب سایت خود می توانند انجام دهند؟

1- موسسات می توانند نحوه فعالیت خود و راه های ارتباط با آنها را در وب سایت قید کنند. تاریخچه ای از تاسیس موسسه خیریه تا سیر پیشرفت آن تاکنون و چشم اندازی که در آینده انتظار دارند تا به آن برسند را برای مخاطبان و خیرین شرح دهند. گزارشاتی که جنبه عمومی دارند و برای اطلاع رسانی به کاربران می توانند تاثیر گذار باشند را منتشر کنند و در صورتی که دارای بازدید های دوره ای در برنامه کار خود هستند آنها را به صورت یک پست جداگانه منتشر کنند.

2- خوشبختانه در کشور ما مناسبت های زیادی جهت انجام امور خیریه و شاد کردن نیازمندان وجود دارد و این خود فرصت مناسبی است تا اینگونه فعالیت ها را به سمت فضای مجازی برد تا در این بستر هم خیرین بتوانند کمک های خود را به دست موسسات خیریه برسانند. راه اندازی کمپین های کمک رسانی و رویدادهای نیکوکاری همراه با استفاده از سامانه های اطلاع رسانی انبوه مانند ارسال پیامک انبوه یا ایمیل های جمعی می تواند روش مناسبی برای دریافت کمک های مردمی باشد. ارائه گزارشات روند دریافت کمک ها و همچنین نحوه صرف این کمک ها برای نیازمندان می تواند در شفاف سازی و جلب اعتماد مردم بسیار تاثیر گذار باشد.

3- درگاه پرداخت و صندوق موسسه خیریه گزینه مناسبی برای دریافت کمک های نقدی خیرین و داوطلبان است. وجود درگاه پرداخت در طراحی سایت خیریه باعث تسهیل مشارکتهای مردمی برای اموری مانند صدقه و زکات و فطریه و سایر امور مشابه می شود. جهت جلب اعتماد و رضایتمندی داوطلبان نیز می توان با هر پرداخت رسید و پیغام مناسب به کاربر ارسال شود.

 

طراحی سایت خیریه باید شامل چه بخش هایی باشد؟

در این بخش به بررسی بخش هایی می پردازیم که در طراحی سایت خیریه باید وجود داشته باشد وجود برخی از آنها الزامی است ولی نه برای همه بخش ها. در کل سایت موسسه خیریه بهتر است که این بخش ها را داشته باشد.

 

معرفی موسسه خیریه

این بخش می تواند شامل چندین صفحه باشد مانند درباره ما، تماس باما، تاریخچه موسسه، معرفی سایر بخش های، شعبات موسسه ، ارائه سوابق فعالیت های انجام شده و سایر اطلاعات دیگر درباره ماهیت و سوابق موسسات. تمامی اطلاعاتی که مربوط به ماهیت موسسه می باشد و فعالیت های آن را در طول دوران کاری تشریع می کند باید در این بخش ارائه گردد. در واقع این بخش باعث شفاف سازی ماهیت موسسه می شود و روند اعتمادسازی در بین داوطلبان را تسریع می کند و افراد با اعتماد بیشتری به عضویت موسسه درمی آیند و همچنین فعالیت خود را به سمت وب سایت سوق می دهند.

 

درگاه پرداخت صندوق پلتفرم

دریافت درگاه پرداخت برای واریز مستقیم مبالغ اهدایی یکی از اصلی ترین اهداف موسسات خیریه برای راه اندازی وب سایت می باشد. این امکان برای تسهیل و تسریع در دریافت واریزی خیرین به حساب موسسه می باشد.  البته می توان واریزی ها را با عناوین مختلف دسته بندی کرد از جمله صدقه ، فطریه ، قربانی ، زکات و غیره که این خود می تواند بیانگر نیت خیرین از اهدای کمک نقدی باشد.

 

رویدادهای نیکوکاری

رویدادهای نیکوکاری معمولا در زمان های خاصی برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی صورت می گیرد. مثلا هفته نیکوکاری، عید قربان ، عید فطر یا سایر مناسبت های مشابه. در این گونه رویدادهای هدف جمع آوری هرچه بیشتر کمک های مردمی است و برای آنها سقف مشخصی وجود ندارد و هدف موسسات خیریه از برگزاری یا شرکت در این رویدادها جمع آوری بیشترین مبلغ اهدایی داوطلبان و خیرین می باشد. در صورتی که بتوان گزارشات مقایسه ای با مناسبت های مشابه قبلی را در این بخش قرار داد. می توان میزان پیشرفت هر دوره را به کاربران نمایش داد و آنها را برای کمک بیشتر ترغیب نمود.

 

کمپین های کمک رسانی

کمپین های کمک رسانی تدابیری هستند که موسسات خیریه برای کمک رسانی به موارد خاص انجام می دهند و برای هر مورد از کمپین مبلغ مشخص و مدت مشخصی را تعیین می کنند و سعی می کنند تا از کاربران بخواهند تا در مهلت مقرر با شرکت در کمپین مبلغ مورد نیاز را برای کمپین تهیه کنند. برای نمونه کمپین تهیه لوازم التحریر برای شروع سال تحصیلی دانش آموزان یا تهیه وسایل منزل برای یک خانواده نیازمند و سایر موارد مشابه از جمله مواردی است که می توانند در قالب یک کمپین برگزار شوند. در پایان هر کمپین هم می توان گزارشاتی را از نحوه ی توزیع مبالغ کمپین و تهیه مایحتاج ذکر شده در صفحه مربوط به کمپین قرارداد. با این کار حس مشارکت جمعی و همدلی در بین شرکت کنندگان تقویت می شود و این خود عاملی برای ترغیب آنها برای مشارکت بیشتر در فعالیت های آینده می گردد.

 

وبلاگ موسسه خیریه

وبلاگ یا قسمت اخبار از دو نظر مهم است تاثیر آن در سئوی وب سایت و اطلاع رسانی برای کاربران. با افزایش رتبه رنکینگ وب سایت احتمال دیده شدن وب سایت برای کاربران بیشتری فراهم می شود که این خود موجب جذب کاربران و کمک های بیشتر داوطلبان و خیرین می شود و اعتبار وب سایت را تضمین می کند. ارائه برخی بخشنامه های داخلی و جلسات، بازدید از خانواده های نیازمند، گردهمایی اعضای موسسه و سایر مواردی که باید به اطلاع عموم برسد می تواند از جمله اموری باشد که در قسمت وبلاگ آورده شود.

 

نظرات کاربران

درج برخی از نظرات کاربران برای یک وب سایت و یک موسسه ماهیت اعتباری دارد و باعث افزایش اعتبار مجموعه می شود و در نتیجه کاربران سریعتر اعتماد می کنند و به عضویت وب سایت در می آیند. همچنین می توان عنوان رضایتمندی کاربران را برای این بخش انتخاب کرد. در کل این برای افزایش حس اعتماد کاربران و بازدیدکنندگان است.

 

آمار کمک های مردمی

این بخش یک گزارش سریع و لحظه ای از نتایج فعالیت های موسسه می باشد تا بازدیدکنندگان از میزان کمک های گردآوری شده توسط مجموعه آگاهی پیدا کنندگان و این خود باعث شفاف سازی بیشتر عملکرد مجموعه و همچنین میزان تاثیر کمک ها و مشارکت مردمی است. اطلاعاتی مانند تعداد کاربران، مبالغ جمع آوری شده، تعداد کمپین ها و رویدادهای برگزاری شده از جمله اطلاعاتی است که می توان در این بخش آورده شود. لازم به ذکر است که بهتر این اطلاعات در قالب یک ردیف و در صفحه اول وب سایت قرار گیرد.

 

فروشگاه و تاج گل و قلک و صندوق صدقات

راه اندازی فروشگاه برای فروش محصولاتی که از طریق اشتغالزایی برای نیازمندان تولید شده است یا فروش کالاهایی که از طرف داوطلبان و خیرین به موسسه خیریه اهدا شده است یکی از راه های اشتغالزایی برای مددجویان و کسب درآمد بیشتر برای موسسه خیریه است. سفارش تاج گل برای مراسم و مناسبت های خاص یکی دیگر از راههای درآمدزایی برای موسسات است در صورتی که در وب سایت داوطلبان بتوانند سفارش خود را ثبت کنند و هزینه سفارش خود را پرداخت نماید این ویژگی می تواند در جهت درآمدزایی برای موسسات خیریه بسیار کارآمد باشد.

نصب و پخش صندوق صدقات و قلک های نیکوکاری نیز برای درآمدزایی در یک موسسه خیریه می تواند تاثیرگذار باشد. پخش قلک و صندوق صدقات شاید برای موسسات خیریه هزینه بردار باشد در صورتی خیرین بتوانند از طریق وب درخواست نصب و جمع آوری کنند این خدمات می تواند کارایی و عملکرد موسسات را در زمینه صندوق صدقات و قلك افزایش دهد.

گالری تصاویر

تصاویر و فیلم خود به تنهایی گویای بسیاری از حقایق هستند در صورتی که یک موسسه بتواند با درج مطالب ناب و واقعی کاربران خود را در وب سایت جذب کند در این صورت با تصاویر مناسب در قسمت گالری تصاویر می تواند یک ذهنیت مناسب در ذهن کاربران ایجاد کند و اعتماد آنها را راحت تر جلب شود.

 

معرفی نیازمندان

یکی از اهداف اصلی موسسات خیریه توزیع عادلانه کمک های مردمی در میان نیازمندان و  مددجویان است و در صورتی که کسانی افرادی را می شناسند که نیازمند کمک هستند می توانند از طریق این بخش از وب سایت موسسه خیریه به آنها اطلاع دهند این کار جذب افراد نیازمند را راحت می کند ارتباط با موسسه خیریه تسهیل می کند.

 

بخش حامیان

بی شک هر موسسه خیریه در طول دوران کاری خود دارای حامیان زیادی بوده است که با کمک های خود به موسسه آنها در پیشبرد اهداف شان یاری رسانده است. درج حامیان در وب سایت برای جذب اعتماد کاربران و حامیان بیشتر بسیار حائز اهمیت است این خود برای خود حامیان که اغلب از شرکت ها یا کارگاهها یا سایر موسسات دیگر می باشند از لحاظ اعتباری بسیار مهم است. وجود این بخش در وب سایت موسسه خیریه باعث اعتمادسازی بیشتر می شود.

 

 افتخارات 

اوراقی مانند جوایز، گواهی ها و اسناد اعتباری از جمله اسنادی هستند که صحت عملکرد یک موسسه خیریه را تایید می کنند و اعتبار وب سایت موسسه خیریه را دو چندان می کنند و نشان از حسن انجام کار موسسه خیریه است. این اسناد بهتر است که به صورت یک فایل تصویر در صفحه اول نمایش داده شوند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی نحوه طراحی سایت خیریه برای موسسات خیریه پرداختیم و بخش هایی را که در طراحی سایت موسسات خیریه دارای اهمیت هستند معرفی کردیم و مطالبی را که باید در هر بخش گذاشته شود را تشریح کردیم. در واقع موارد بسیار دیگری وجود دارد که درد طراحی سایت خیریه برای یک موسسه خیریه باید رعایت شود که در مقالات بعدی بیشتر به آن اشاره می کنیم.